verblijf op Bali - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tom Wessels - WaarBenJij.nu verblijf op Bali - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tom Wessels - WaarBenJij.nu

verblijf op Bali

Door: Tom Wessels

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 Januari 2013 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels zijn we al weer bijna 2 weken op dit prachtige eiland.
De reis met Korean Air was wel lang maar uitstekende sevice en een onderbreking van 2 uur na 10 uu rvliegen op de schitterende luchthaven op een eiland vlakbij Seoul, dat met een kilometerslange brug over een soort wetland met elkaar is verbonden.
Omdat we 'savonds om 8 uur vlogen konden we meteen na het eten onder zeil met een slaappilletje, zodat we ongemerkt vele uren verder waren toen we wakker werden en dan na Seoul nog zo'n 6 uur.

Het hotel in Kuta lag vlakbij de luchthaven en we konden om 23.30u meteen ons bed in duiken. Er ging nog wel even iets falikant mis met de airco waardoor ik na een paar uur klappertandend wakker werd en dat
gecombineerd met een flinke jetlack zorgde ervoor dat we allebij de eerste 2 dagen flink vanslag waren.
Mijn zus Tiny voelde zich ook niet zo fit en hebben we de geplande ontmoeting met de familie verze van Za. naar Zo. Irawan kwam ons met een luxe taxi van zijn eigen bedrijf ophalen en hebben we met de familie geluncht ergens aan de boulevard in Kuta.
Met dezelfde taxi zijn we 'smiddags in de stromende regen 90 km in 3 1/2naar het noorden naar Lovina gebracht. Het huis dat we via internet hadden gehuurd was boven verwachting direct aan een smal strand en je loopt 'smorgens zó vanuit je bed de zee in geen branding dus heerlijk om te zwemmen. (sinds vandaag kan ik zelfs vanuit huis internetten.) Geen ligbedde nop het strand of strantenten etc. alleen vissersbootjes

Het weer in de regentijd valt mee, de buien zijn vaak in de bergen in het achterland en meestal is het tot 3 uur 'smiddags zonnig en daarna soms bewolkt en een flinke bui maar lang niet elke dag een regenbui.
Er zijn hier maar weinig touristen.
Gisteren een tochtje naar het binnenland in de jungle watervallen meren tempels gezien en overal prachtig groene rijstsawah's
We kunnen hier op de TV BVN ontvangen en krijgen zo al het nieuws uit nederland en Vlaanderen dus ook over de troonafstand van Beatrix
tot het volgende verslag groetjes Tom

  • 31 Januari 2013 - 09:55

    Ingrid:

    Liege Tom! Ik Joop, Dat. Het mij nu gelukt,om jou even te schrijven. Over de Fotos was ik erg blij....ik vindt, Dat. Tiny helemaal niet verandert uitziet....
    Wat leuk, "Second Hand" eventjes mee te reisen!

    Viel liefs en groeten aan jullie twee
    Ingrid

  • 31 Januari 2013 - 09:55

    Ingrid:

    Liege Tom! Ik Joop, Dat. Het mij nu gelukt,om jou even te schrijven. Over de Fotos was ik erg blij....ik vindt, Dat. Tiny helemaal niet verandert uitziet....
    Wat leuk, "Second Hand" eventjes mee te reisen!

    Viel liefs en groeten aan jullie twee
    Ingrid

  • 31 Januari 2013 - 14:30

    Rita:

    Hoi Tommy,

    Wat fijn dat het weer zo erg meevalt. Als ik je verslag lees word ik echt jaloers hoor. Heerlijk lijkt me dat zo aan het strand te zitten en dicht bij de jungle. Wow.
    Nog veel plezier en lieve groet
    Rita

  • 01 Februari 2013 - 13:05

    Marian:

    Hallo Tom,
    Nu het ziet er goed uit daar en wat leuk je zus en family eens te zien.
    Waar je nu bent, heerlijk lijkt het me vooral omdat het zo ontoeristisch is.
    Geniet ze,
    Liefs Marian.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

op 17 Jan 2013 vlieg ik samen met Peter naar Bali met Korean air De 18e komen we laat aan en hebben we hotel geboekt in Kuta Het is de bedoeling dat we de 19e met mijn zus Tiny doorbrengen die in Jimbaran woont ten zuiden v.h. vliegveld. De dag daarop zorgt Irawan de zoon van Tiny ervoor dat We naar Lovina een plaats aan de Noordkust worden gebracht. Daar hebben we een app. gehuurd op de beg gr vaneen villa met 4 appartem. Daar gaan we dan een maand vakantie houden. snokelen langs de koralen en zwemmen met de dolfijnen. lijkt me héééérlijk.

Actief sinds 02 Dec. 2010
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 29512

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 02 Februari 2018

Kerela India

17 Januari 2013 - 21 Februari 2013

reis naar Bali

17 Januari 2013 - 21 Februari 2013

in de bergen van Bali

16 December 2010 - 06 Februari 2011

India herondekken

Landen bezocht: