2 heerlijke dagen in Ubut - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Tom Wessels - WaarBenJij.nu 2 heerlijke dagen in Ubut - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Tom Wessels - WaarBenJij.nu

2 heerlijke dagen in Ubut

Door: tommy wessels

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 Februari 2015 | Indonesië, Lovina

Met Peter was ik er 2 jaar geleden en nu zijn we met z'n 3en in een taxi in 3 uur naar Ubut gereden en hetzelfde hotel betrokken als toen.
De vorige keer hadden we ontdekt dat vlak achter de drukke winkelstraat de rijstvelden begonnen.
Dus 's ochtends om 7.30 voor het ontbijt met Theo een lange wandeling van 2 uur gemaakt waarbij je van alles tegenkomt 'n jongen die maskers maakt van hout zijn vriend verderop die maskers schildert rijstplanters bijzondere homestay's maar vooral prachtige natuur.
Na het ontbijt met Theo naar met de fiets naar het monkey-forest een stuk oerwoud dat je doet beseffen dat grote stukken van Bali er ooit zo uit moeten hebben gezien. En veel héél veel apen en zelfs een apen kerkhof.
's middags is het zó warm in Ubut dat je maar beter in de buurt van het zwembad kan blijven.
De volgende dag met z'n 3en een ochtendwandeling en zagen we dat er midden in de rijstvelden een gigantische villa met 2 verdiepingen werd gebouwd Peter had gehoord dat de eigenaar van Javaans- Canadese afkomst was. 2 zwembaden binnentuinen terrassen Op zich niet lelijk maar buitenproportie-monsterlijk groot in het landschap.Regeert hier ook het geld?
De weg ernaartoe betonplaatjes te smal voor een auto?
Vraag: hoe zijn al die materialen hier gekomen?

Terug bij Ubut passeerden we een soort open markthal waar tientallen
vrouwen prachtig in kleurige kleding honderden bakjes met offergaven vulden. Peter had er de vorige dag al foto's gemaakt.
Theo hoorde van de organisatrice dat de baas van het schoonmaakbedrijf was overleden,
een belangrijke man, dus een grootse crematie en dagenlange voorbereiding. De vrouwen kregen allemaal een klein plastic doosje met banaan rijst-cocos prutje als maaltijd en wij ook! met keuze van koffie of thee.
Een heel eind verderop zaten tientallen mannen op straat van bamboe strips te snijden om bakjes en decoratieve dingetjes van te vlechten voor de vrouwen om te verwerken.
Levenden, overledenen, voorouders, goden en demonen, het is hier allemaal met elkaar verbonden hier op Bali.

Ik zal proberen foto's bij te voegen bij dit verslag bij het vorige verslag heb ik inmiddels ook foto's geplaatst.

Peter is nog 2 dagen langer in Ubut gebleven en Theo en ik zijn gisteren
terug gegaan naar Lovina , want hij gaat Vrijdag 6 Febr al weer terug naar Ned. We hebben net op het strand met een jongen afgesproken dat we morgenvroeg om 6.00 u dolijinen gaan zien. Spannend!....

Ik zit aan m'n limiet wat foto's betreft dus ik kan er geen meer bijplaatsen helaas

• 02 Februari 2015 - 03:59

Carola:

Hallo allebei,
    Zo leuk om jullie te lezen en te zien. Wat is Bali prachtig, al die kleuren, mooie mensen en schitterende natuur. De tijd vliegt om. Voor Theo alvast een goede reis. Maar tot die tijd nog veel genieten samen!

• 02 Februari 2015 - 12:01

Reggy:

Het klinkt allemaal heel leuk. Misschien ga ik er ook nog eens heen, Goeie terugreis voor Theo. En nog een goeie tijd voor Tom en Peter.

Verslag uit: Indonesië, Lovina

in de bergen van Bali

ik probeer foto's toe te voegen

26 Februari 2018

Kerala Kovalam

23 Februari 2017

De laatste week in Bali
Tom

op 17 Jan 2013 vlieg ik samen met Peter naar Bali met Korean air De 18e komen we laat aan en hebben we hotel geboekt in Kuta Het is de bedoeling dat we de 19e met mijn zus Tiny doorbrengen die in Jimbaran woont ten zuiden v.h. vliegveld. De dag daarop zorgt Irawan de zoon van Tiny ervoor dat We naar Lovina een plaats aan de Noordkust worden gebracht. Daar hebben we een app. gehuurd op de beg gr vaneen villa met 4 appartem. Daar gaan we dan een maand vakantie houden. snokelen langs de koralen en zwemmen met de dolfijnen. lijkt me héééérlijk.

Actief sinds 02 Dec. 2010