De watervallen van Sekumpul - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Tom Wessels - WaarBenJij.nu De watervallen van Sekumpul - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Tom Wessels - WaarBenJij.nu

De watervallen van Sekumpul

Door: tommy wessels

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 Februari 2016 | Indonesië, Lovina

Op Flores hadden we van 'n Nederlands stel gehoord over de spectaculaire Sekumpul watervallen. ruim een uur met de scooter Z.O. van Singaraja.
Het plan was dat Nizam met ons mee zou gaan, maar die had die dag geen scooter en we wilden het risico niet nemen hem achterop te nemen.
dus met z'n tweeën.

De weg er naar toe is al schitterend en de dorpjes onderweg heel Balinees met heel aardige mensen, maar toen we er bijna waren begon het ernstig te plenzen.
Dus geschuild bij een winkeltje en we dachten als het droog wordt gaan we even naar de ingang van park en dan maar weer naar huis en een volgende keer naar binnen, want je kan 300 traptreden naar beneden om onderaan de watervallen te komen. en dat kan heel slippery zijn met regen.
Maar het werd droog en dus toch maar de tocht ondernomen.
Afdalen door het oerwoud via een betonnen pad, omringd door oerwoudgeluiden, veel vogels. wel 4 watervallen van zo'n 50 meter hoog,
Indrukwekkend! op de terugweg halverwege helaas toch nog een tropische regenbui en een uur op een houten bankje bij een stalletje
gezeten waar moeders gezellig cassavechips aan't bakken was, en de zoon met de scooter en een zak met 25 kokosnoten voorop, alsmaar op en neer reed de steile berg op in de stromende regen met een stralende glimlach op z'n gezicht.

Droog naar de scooters gelopen en toen wederom door de regen naar Lovina gereden, waar we hoorden dat het daar de hele dag had geregend.
Hadden wij mazzle gehad?

Vanmiddag ga ik bij Made foto's maken van zijn family. Hij heeft 1 dochter van 19 werkt bij de bank en 2 zonen van 18 en 8 jaar.
2 jaar geleden had ik een folder gemaakt voor zijn massagepraktijk
en tot mijn genoegen zag ik dat hij die nog steeds gebruikt nu mooi geplastficeerd. Zijn vrouw werkt in villa's voor toeristen en maakt dan tevens reclame voor hem met de folder.

Verslag uit: Indonesië, Lovina

in de bergen van Bali

ik probeer foto's toe te voegen

26 Februari 2018

Kerala Kovalam

23 Februari 2017

De laatste week in Bali
Tom

op 17 Jan 2013 vlieg ik samen met Peter naar Bali met Korean air De 18e komen we laat aan en hebben we hotel geboekt in Kuta Het is de bedoeling dat we de 19e met mijn zus Tiny doorbrengen die in Jimbaran woont ten zuiden v.h. vliegveld. De dag daarop zorgt Irawan de zoon van Tiny ervoor dat We naar Lovina een plaats aan de Noordkust worden gebracht. Daar hebben we een app. gehuurd op de beg gr vaneen villa met 4 appartem. Daar gaan we dan een maand vakantie houden. snokelen langs de koralen en zwemmen met de dolfijnen. lijkt me héééérlijk.

Actief sinds 02 Dec. 2010