Scootertochten door de bergen in de omgeving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tom Wessels - WaarBenJij.nu Scootertochten door de bergen in de omgeving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tom Wessels - WaarBenJij.nu

Scootertochten door de bergen in de omgeving

Door: Tom Wessels

Blijf op de hoogte en volg Tom

02 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam

Onze eerste scootertocht leidde naar de heetwater-zwavelbaden hier zo'n 25 km vandaan in de bergen, groenbemoste bekkens midden in het oerwoud,waar je heerlijk onder verschillende stortdouches je schouders kon ontspannen.

Voor de toegang vroegen ze 3000 IR dat is een euro- kwartje. We hebben er uren doorgebracht en heerlijk gegeten in het restaurant , dat tegen de berg op was gebouwd en over het badgebeuren uitkeek.

Op de terugweg hebben we een bhuddistisch klooster bezocht, waar ook een Stupa was die erg veel weg had van de Borobudur op Java, maar dan veel en veel kleiner er heerste een overweldigende stilte. De in gele gewaden geklede monniken die ze ons in het reisgidsje hadden beloofd, waren er niet,maar niettemin heel sfeervol en met een prachtig uitzicht over de oceaan.

Vannochtend Zaterd. 2-2 zijn we al om 6 uur 'sochtends een vissersboot ingestapt samen met een Franse dame, onze buurvrouw, om naar de dolfijnen te gaan kijken. Na een half uur varen zagen we zowaar hele scholen voorbij komen, en het is ons ook nog gelukt een paar van die dartele springers op de foto vast te pinnen.
Nadeel was we dat we niet de enigen waren. Als er dan een groepje
te zien was stoven er meteen 20 boten op af, zodat ze zich haastig uit de vinnen maakten.
Nu is het dan nog een rustige periode touristisch gezien......... op de tocht terug naar de kust voeren we over koralen die je zo vanuit de boot in het heldere water kon zien.

Om 10 uur hebben we weer een scooter gehuurd en zijn richting Singaraja gereden en dan naar het zuiden de bergen in richting Gunung Anung de vulkaan een schitterende tocht en ook nog onderweg een van de vele tempel complexen bekeken en ook nog een vissersdorp bezocht, waar een man een monsterlijke vis van 1 meter omhoog hield met het verzoek deze te fotograferen. zal de foto probereren op deze site te zetten. groetjes tot de volgende keer maar weer.

• 02 Februari 2013 - 16:07

Milo Ondersteijn:

vind het gaaf om jullie reis versla te lezen,zelf hb ik ook een reis geboekt,ga alleen naar
    crancanaria van af 1april tot 10 april,wilde er even tussen uit,heerlijkde zon in,hopelijk zal het wel bevallen
    maar als je alleen gaat betaal je veel meer,maar dat zei zo,nu ik wacht op je volgende reis verslag.
    goeten Milo en een goede reis

• 03 Februari 2013 - 15:42

Olaf:

oooo Tommie, wat een interessante en leuke Balinese avonturen maken jullie mee...ik wil er ook al zo lang heen en als ik jouw reisverslagen lees, raak ik nog enthousiaster.......lekker scooteren, dolfijnen achterna zitten en met jouw familie mooie momenten beleven...geniet ervan, maar volgens mij hebben jullie het uitstekend naart jullie zin.....liefs uit jomtien beach, waar ik gestrand ben..olaf

• 03 Februari 2013 - 17:26

Catharina:

Hoi Tom,

Leuk om jullie te volgen zo vanachter mijn pc. Die technische toverdingen had je nog niet toen ik er on a shoestring reisde. In het gunstigste geval lag er bij de poste restante een brief van je dierbaren, die al weken zo niet maanden onderweg was. Je reisverslag van Bali triggert enorm mijn heimwee naar dat eiland van goden en demonen. De noordkust en het binnenland bevielen mij het beste, minder toeristisch dan het drukke zuiden. Singaraja en de Gunung Agung waar je over schrijft zijn fijne plekken. Zo te lezen genieten jullie van de dolfijnen, koraalriffen en tochtjes op de motor. Ook fietstochten zijn leuk hoor.
    Vergeet niet in het noorden een keer blackricepudding te bestellen. Daar eet je je vingers bij op.
    Tom geniet van jullie Balinese avontuur. Ik zal wel kou lijden hier. Brrrrr.
    Liefs voor jullie beiden van Catharina

• 04 Februari 2013 - 15:11

Peter:

Wij zitten nu in de trein terug van Berlijn waar we het weekeinde hebben doorgebracht; Peter was op zaterdag 60 jaar oud!!! Berlijn was weer heel leuk, maar uiteraard niet te vergelijken met Bali...... Ik geniet er van om over jullie avonturen te lezen.....

Tom

op 17 Jan 2013 vlieg ik samen met Peter naar Bali met Korean air De 18e komen we laat aan en hebben we hotel geboekt in Kuta Het is de bedoeling dat we de 19e met mijn zus Tiny doorbrengen die in Jimbaran woont ten zuiden v.h. vliegveld. De dag daarop zorgt Irawan de zoon van Tiny ervoor dat We naar Lovina een plaats aan de Noordkust worden gebracht. Daar hebben we een app. gehuurd op de beg gr vaneen villa met 4 appartem. Daar gaan we dan een maand vakantie houden. snokelen langs de koralen en zwemmen met de dolfijnen. lijkt me héééérlijk.

Actief sinds 02 Dec. 2010